Jag har inte försovit mig, jag valde bara att komma lite senare

Sovde som en stock i natt efter gårdagens träningspass. Dock så vaknade jag med feber och förkylning. Kände bara att det var super blött i sängen, jag har altså svettas så jag är aldeles blö. Direkt jag lyfte på täcket började jag tok frysa och hade super ont i halsen. Jag skulle börja jobba 06,45 så jag var uppe rätt så tidigt. Innan jag drog till jobbet så tog jag mig två alvedon och det var väl tur det. På jobbet har jag gått runt med kofta på hela dagen för att inte frysa och efter lunch kom huvudvärken också. Jag kämpade dock på tills jag slutade och fick åka hem och lägga mig :)

På jobbet blev det även en mycket speciell dag, eller i allafall förmiddag. Madde som jobbat natt slutar klockan 8 och hon drog 10 över, då börjar jag ringa till Tobias som skulle ha kommit 8. När han inte svarar tror jag att han ligger och sover, vilket han i och för sig gjorde. När klockan är strax innan 9 ringer jag till Ola för att höra vad jag sla göra? Jag menar han var ju en timme sen, och det är inte likt han.
Hur som ringde jag rätt så ofta fram till halv 10 då han ringer tillbaka och frågar varför han har 26 missade samtal?
jag: ja det vore ju trevligt om jag får sällskap här på jobbet.
han: men jag börjar ju inte förrän 1
jag: haha är du dum, du skulle ha börjat klockan 8 så du är 1,5 timme sen.
han: Faaan, sommar schemat går ju igång idag, jag kommer så fort jag kan!

Som tur va så hade jag en lugn morgon så det gjorde inget att han komme just innan 10. Men det är roligare att arbete med någon :) Vid 11 kom även Dinnan och gjorde oss sällskap. Tycker vi hade fint teamwork idag och fick hyfsat mycket gjort. Själv hamnade jag mest bakom kassan idag, men inte gör de mig nåt :P

Efter jobbet har jag bara leget och sett tv och film tills för en stund sedan då jag tog mig en dusch :) Känner mig lite bättre men det är väl alvedon och nässpraysen som gör det. Nu väntar jag på att Christofer ska höra av sig så kanske jag får mysa med han en stund, om han vill mysa med en sjuklin vill säga ;)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0