Tisdag!

Oj vad jag var trött igår kväll. Hade klivit upp vid 7 på morgonen för att vara på jobbet till 8.
När jag går ner och ska lägga mig just före 23 tiden så lyfter jag på min tröja som ligger på sängen och gissa vad som kryper fram från tröjan om inte en stor svart spindel! Den lilla jävlen var snabb och han krypa ner i soffan inann mamma kom ner för att mörda den. Det tog ett tag innan vi hittade igen den och nu är den död och begraven i allafall. Helt sjukt vad jag är rädd för spindlar, det börjar tok klia på hela mig och det känner som har fleraspindlar på hela kroppen. För att kunna sova lugn lånade jag Emils säng under natten.

Sove till lunch då mamma och pappa kom hem och väkte mig och sedan dess har jag städat här på över våningen, städat en liten del av min garderob och även lagat en ubergo middag tills päronen var hemma.

Kvällen bjuder på mer städande men då på den nedre våningen, då ska det storstädas i mitt rum så det inte finns fler spindlar som väntar på mig i sängen när jag ska krypa ner. Btw vad är oddsen att spindlarna alltid hittar till mitt rum och min säng??
Har även pratat med min pojkvän idag och fick veta att han inte kommer hem förrän på söndagmorgon så nu funderar jag på att följa päronen till stugan på fredagkväll.

Imorgon blir det troligen en resa till Umeå med pappa, jag ska vandra omkring på stan medan han är på möte, ska förbi lägenheten och kolla om jag fått nå räkningnar. jag har ändå inget bättre för mig här hemma i Lycksele så kan lika gärna förja med pappsen.

Ha en trevligkväll, Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0