Buss + snö = gör mig orolig


Oj vad skönt med fredag. Jag hade ställt väckarn på kvart i 8 men låg och drog mig till halv 9 innan jag gick och duschade. Sedan packade jag och gjorde mig klar för avfärd. När jag komme ut åp gården inser jag hur mycket det har snö och en av Umeås stora svagheter är att dom är nåt så fruktansvärt sega & dåliga på att skotta snö så jag fick plumsa i snön till busskuren. När jag skulle gå över vägn så halkar jag på rumpan och min klocka går sönder ;/ Men detn borde nog gå att laga hoppas jag i allafall, jag som älskar min klocka.

När jag satte mig på busen mot NUS då var klocka 9,40 och min muss från NUS till lycksele skulle gå 10,00 Jag blev lite orolig att jag inte skulle hinna med den eftersom lokalbussen var otroligt seg och alla som hoppade på skulle fylla på sina kort. Men fram kom jag i allafall i tid. Och buss shaffören som kör mot lycksele idag var då rikigt glad och skojig. Han skömtade mest hela tid till alla som klev på. Jag tycker det är så himla roligt att se buss shafförer som är glada! När vi ´rullade ner till bss mötte vi en annan buss och shafförerna vinkar så glatt till varandra. Det  ser så trevligt ut.
Nu ska vi snart lämna bss och beräknas vara framme i lse vid 12. Då ska jag hämta bilden på statoil och sedan bär det av hem och skriva lite på PBl arbetet. Jag hoppas detta piss väder inte är kvar imorgon. Då vill jag bara njuta av en lediga lördag!!

Nu börjar vi  rulla så ska skynda mig att stänga ner innan jag blir åksjuk. Ha en trevlig fredag!!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0