måndagar känns alltid lite extra jobbig

Känns alltid lite extra jobbigt att vakna upp och inse att det är måndag och att jag måste tillbaka till Umeå. Vill ju mest av allt bara ligga kvar i sängen, spendera dagen lite som jag vill, äta mammas mat till middag och lägga mig och sova bredvid han jag tycker så mycket om. Men när man väl kommer fram till umeå och teknikhuset så känns det lite bättre, då har man trevligt med alla klasskamraterna och sen när kvällen kommer så sitter man antigen kvar på skolan eller åker hem och tråkar i soffan. Men denna kväll har varit lite annorlunda. Jag och Emma bestämde oss för att äta tacos hos mig till middag och börja plugga inför tentan, och Malin ville också göra oss sällskap så att så blev det. Nu har tjejerna precis lämnat mig och jag tror att jag ska göra mig redo för att lägga mig. Är skönt att bara ligga i sängen och titta på film eller serier innan man somnar.

Imorgon är det tisdag och inte vilken tisdag som helst heller, det är löningsdag :)
Då rullar det in lite pengar på kontot och det känns otroligt bra må jag säga. Har kännt mig fattigare som aldrig förr de sista två veckorna. Dagen ska tillbringas på universitetet där det är föreläsning och sedan jobb med restuppgifter så man blir av med de och sedan tentaplugg. Är två veckor kvar till tentan men det gäller att vara ute i god tid speceillt då det endast är ca 5 dagar mellan mina två tentor. Och eftersom det rullar in CSN i morgon ska jag ta tag i saken och köpa mig min andra kurslitteratur för den här terminen, och börja tok plugga. Huva men bäst man sliter på veckan så får jag njuta av helgen när jag väl kommer hem :)

Go natt, Tjigneling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0