Jobbar hemifrån kan vara skönt ibland..



Idag vare måndag igen och då bar de av mot Umeå för föreläsning och gruppmöte samt att skriva klart laboration 2.
Hade trott jag skulle måsta ta 16,32 tåget men mina lab-kompisar lät mig spinga iväg till 13,50bussen då vi nästan var klara. Jag och pappa åt stuvade makaroner & korv till middag vilket va gode gött, och sedan kokade jag lemon curd och gjorde sedan vanlijmuffins med de som fyllning i. Det blev gott!
Har spenderat kvällen framför tvn och bevittnat då Saik krossade modo :)
Nu väntar jag på att min älskling ska komma så kanske det blir nå kvällsfika innan jag kryper till kojs och han åker på jobbet. Han ska jobba natt hela veckan, väl passande när mamma & pappa åker utomlands, men behöver ju bara somna själv så vaknar jag ju brevid han :)

Har ikväll laddat hem photo filter på datorn igen och sutte och lekt lite med de för att se om jag minns hur programmet fungerade. Har en skoluppgift jag tänkte gör i de programmet :P
När jag sutte och testa ett tag samt rådgivit med Emma bestämde jag mig för att jobba hemifrån i morgon, istället för att åka till ume på en föreläsning som vara i 1,5 h. Har lite som ska vara klart dels tills på torsdag men även tills nästa tisdag så jag passar på att börja i tid, då jag redan ikväll har sutte och komme på ideer att skriva om.

Imorgon åkte även mina föräldrar till de varmare breddgraderna och jag är inte lite avis, har redan nu börjat skramla ihop till en egen resa!
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0