Gainomax

Igår var det en händelserik dag. Började med att möte med Stefan som är programmansvarig för mediproducenterna där vi pratade om vårt kommande examensarbete som blir i vår. Jag är så taggad som man kan bli och vill helst av allt att det ska bli vår nu! Måste bara fixa mej en plats att vara på först men de ska ja väl kunna ordna. 
Dagen forstatte sedan med en föreläsning som också var intressant, och lärde mej ven ett å annat tex. att om du blir uppringd från ett företag som vill ställda några frågor till du i en marknadsundersäkning så får de inte fråga i slutet av undersökningen om du vill tex börja prenumenera på tandborstar. Gör företegen så så kan man anmäla dem till konsumentombudsmannen. Så hota med det nästa gång en försäljare föresöker lura dej genom en marknadsundersökning. 
 
Efter en lunch paus så blev det sedan dags för gästföreläsningen, och som oftast så brukare de vara rätt spännande. Igår kom då en kille från Gainomax och pratade främst om deras sätt att makrnadföra sig eftersom det är det som kursen handlar om. Fick lära mej en hel del om företagt och det ska bli spännande att använda Gainomax i vårat kommande arbete. 
 
När föreläsningen sedan var slut så sprang jag runt på universitetsområdet och ordnade med att få tag i lite papper och sånt som jag var i behov av innan jag satte mej med några klasskamrater och diskuterade föreläsningar och kurslitteraturen innan jag åkte hem till Lycksele igen.
 
Väl hemma så bjöds det på köttsoppa å klimp, vilket var jätte gött å sedan va ja se trött så för att hålla mej vaken bakade jag en plåt citronmuffins som blev mer än godkända :) de ba smälte i munne, tycker ja :) 
Sedan vare inte så mycke mer än till å lägga sej å sova.
 
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0